OBRES-GOVERN-I-ROSALEDA20251210

Imatges: Laura Rosa

El Govern anuncia fermesa i reforç policial després dels incidents d’Encamp

La Festa del Poble d’Encamp ha finalitzat aquest dilluns marcada per diversos incidents violents que han alterat la normalitat de la celebració. Entre els fets més destacats hi ha l’agressió denunciada pel conseller general Pere Marsenyach i l’atac a una jove de 20 anys, que ha hagut de ser traslladada a l’hospital.

Alexia Alcalá

|

22.06.26


Segons ha explicat a la trucada d'actualitat de l'Avui serà un bon dia, l'incident es va produir després d'advertir el seu nebot perquè no es fiqués en problemes amb un grup de 5 o 6 joves que, el dia abans, haurien agredit un amic seu. Marsenyach temia que es pogués produir un nou enfrontament i va intentar evitar-lo.

El conseller relata que va recriminar als joves la seva actitud i els va demanar que no continuessin buscant conflictes. Va ser aleshores quan, segons la seva versió, un dels nois va començar a insultar-lo i poc després va rebre un cop de puny que el va fer caure a terra. Un cop al terra, assegura que va continuar rebent cops i puntades de peu.

Marsenyach va reconèixer que va viure moments de molta por durant l'agressió. "Em vaig acollonir. No m'havia acollonit mai".

El conseller general ha presentat una denúncia davant la policia. Tot i que assegura haver reconegut un dels presumptes agressors, no va identificar la resta dels participants, que creu que podrien ser d'Encamp.

Marsenyach espera que la investigació permeti aclarir els fets i evitar que es repeteixin situacions similars. També ha remarcat que aquest tipus de comportaments "no tenen cabuda a Andorra".



Davant aquests fets, el cap de Govern, Xavier Espot, ha respost amb un missatge de fermesa i ha defensat la necessitat d’actuar amb contundència. “Serem molt contundents perquè qui trenca la tranquil·litat pública i la pau social ha de rebre una resposta contundent”, ha afirmat.

L’executiu ha anunciat que es reforçarà la presència policial en les properes festes majors amb l’objectiu de prevenir nous incidents i garantir la seguretat ciutadana.

Des del Govern es defensa que aquests episodis no reflecteixen la realitat habitual del país, tot i reconèixer la necessitat d’ajustar dispositius en moments crítics, especialment a la sortida dels actes festius.

La investigació policial continua oberta per tal d’aclarir tots els fets ocorreguts durant el cap de setmana.

Reaccions de la ciutadania encampadana

Els veïns d'Encamp han mostrat opinions diverses sobre la seguretat a la parròquia. Mentre que una part de la població considera que aquests fets són incidents puntuals i aïllats, propis d'un ambient festiu on el consum d'alcohol pot ser un factor desencadenant, altres ciutadans han expressat la seva preocupació per la pèrdua de control.

Alguns testimonis recollits a peu de carrer han qüestionat l'eficàcia de la presència policial actual. "Fa uns anys no hi havia vigilància i passaven aquestes coses, i ara que n'hi ha més, segueixen passant", comentava un veí, posant en dubte si la solució resideix únicament en l'increment d'efectius. Altres ciutadans han suggerit la necessitat de posar el focus en els moments crítics, com quan finalitzen els actes festius, per prevenir el descontrol que deriva en situacions de violència.

Malgrat el debat sobre quina és la millor estratègia de prevenció, la voluntat de les institucions sembla clara: blindar la convivència i evitar que episodis d'aquesta naturalesa es converteixin en una tònica habitual en les celebracions del país.

Etiquetes

El Govern anuncia fermesa i reforç policial després dels incidents d’Encamp | RTVA